onsdag 1. oktober 2008

Revolusjon

Store reovusjonerende ting har skjedd! Mitt syn på Musikkverket Askim har tatt en helomvending. Det har seg slik at jeg i lang tid har grått en tåre eller to over inkompetansen til bemanningen der. Hvordan kan man stå oppreist når man som ekspeditør i en platebutikk ikke vet hva HIM og Edith Piaf er? Og når kunnskapsnivået er lik null skulle man tro de tok det igjen med upåklagelig service, men akk nei. Jeg sier som min far; sånt noe tar man med bak låvedøra og viser hagla. Nå har det imidlertid snudd, for de har innført service. Et svært klokt valg. Da jeg nokså skeptisk, men mentalt forberedt entret den eneste ene platabutikken i Askim, ble jeg nærmest slått i bakken da ekspeditøren tilbød seg å bestille albumet jeg så etter (som han ikke hadde hørt om, og de selvsagt ikke hadde). Det var noe annet enn slik det var i gamledager da jeg måtte spørre de om å bestille og de gjerne svarte med et tungt sukk.

Jeg har også fått stor respekt for tightsmannen* etter at jeg syklet hjem med søkkvåte jeans i går. Han sprader rundt i sine super tighte jeans som om det skulle ha vært en lek, men det er det ikke. Det var som å ha triathlon på ungdomsskolen igjen. Et kaldt, vått helvete som gymlærerne kom frem til ville være en fin test for 10. klassingene. En dag vil forskere komme frem til at alle gymlærerere stammer fra satan, og vi vil alle brenne de på bål. Good times, good times.


*

5 kommentarer:

Mette sa...

Haha, må du bruke opp dine siste slanter av lønningen nå da eller? Har ikke hørt om å stikke innom butikken min og kjøpe et fint smykke til meg eller noe da?
Det hadde jeg satt masse pris på:)

Kristine sa...

Jeg har faktisk fått lønning nå, så jeg har masse penger å bruke :) Skal faktisk på Ski den 7. Jobber du da?

Mette sa...

lønning? :D
Hvor mye? Elsker lønningsdagene <3

Jeg skal faktisk jobbe tirsdag den 7. så det passer jo helt perfekt, fra klokken 16.00 til 20.00 :)
Når skal du dit?
Kommer du onsdag 15. og eller?
Da er det nyåpning vettu, med kjempe masse bra tilbud! Og som jeg gleder meg! JIPPI !!!

Kristine sa...

Fikk litt over sekstusen ;)

Jeg skal på linsekontrollting klokken fem, men drar dit rett etter skolen med ho mor.
Jeg vet ikke om jeg drar dit den 15. Kommer sikkert til å være masse mennesker der, og det liker jeg ikke.

Mette sa...

Men du, er dere der før 4? Eller skal dere ta toget? :) Kanskje jeg kunne sitter på vettu hvis jeg oppførte meg pent? :D

MEn det er åpent helt til klokken 24.00 på åpningsdagen, så hvis du kommer kvart på 12 er det sikkert ikke så mye folk vettu:D