søndag 19. oktober 2008

Disharmoni

Etter å ha fundert litt har jeg kommet frem til at jeg har en tendens til å øse ut med alt jeg forakter, irriterer meg over og misliker. Derfor tenkte jeg at jeg skulle forsøke å veie opp de negative innleggene. Jeg er faktisk ikke bare bitter og irritert, jeg er litt positiv også. Så for å gjøre dette enkelt. Så la oss skrive ned tast for tast, ord for ord, punkt for punkt noe av hva jeg liker.

  • Is med kaffe på
  • Musikk, og vi nevner i fleng: Kaizers, Skambankt, Jon Eimre & Bra Folk, Manson, Robyn, Eidth Piaf, Finger Eleven
  • Franske filmer (ikke at jeg kan fransk)
  • Totally Spies
  • Pene ting
  • Å være alene
  • Sims 2
  • Harry Potter
  • Erlend Loe
  • Postkort, søte bursdagskort og brev
  • Sko
  • Fylkesstyret i Elevorganisasjonen Østfold
  • Dype stoler
  • Costume
  • Pledd
  • Vennene mine
  • Diskusjoner og debatter
  • Tom Hanks
  • Vinterlukt
  • Ingrid Olava med Her kommer Vinter'n
  • Aviser
  • Tromøya
  • Janove Ottesen
  • Flyplasser
  • Jordbær
  • Artikkelen Autumn Leaves i marsutgaven av Vogue UK i 2008
  • Rare, korte dikt
  • Barndommen min
  • Rosa potteroser
  • Coco Rosies Tekno Love Song, spesielt innledningen av Maya Angelous herlige dype stemme (http://www.youtube.com/watch?v=Qd3-U_4juO8&feature=related)
  • Yann Tiersens musikk
  • Regn
  • Lukten av regn på sommervarm asfalt
  • Familien min
  • Skurrete gamle filmer
  • Den nye lampen min
  • Prison Break
  • Kombinasjonen sort og hvitt
  • Marchesakjoler
  • Installasjonene til IKEA
  • Grillet makrell

2 kommentarer:

Anne Karine sa...

Hva er fint med vinterlukt? Den eneste forbindelsen jeg finner mellom vinter og lukt er når nesa frosser innvendig. Jeg vet ikke med deg, men jeg forbinder ikke det med noe fint. Forresten, takk skal du faen meg ha for at jeg ikke er et eget punkt.

Kristine sa...

Du er en del av fylkesstyret slik som kjoler er en del av fine ting. Generalisering, deal with it!
Jeg er glad i lukten ikke følgene av den. Jeg er også glad i sko, men ikke fult så glad i konsekvensene de har for lommeboken.