tirsdag 23. september 2008

Buss

Jeg sitter nå på en buss på vei hjem til Indre Østfold. Jeg er nokså irritert etter å ha sett på de fire til seks bussene som farer i skytteltrafikk mellom Sarpsborg og Fredrikstad, mens jeg selv satt og ventet på siste buss hjem. Kollektivtrafikken mellom Indre og resten av fylket er mildt sagt elendig. Det går tre busser mellom Askim og Sarpsborg fra klokken fire til kvart over åtte (det var en liten løgn, eg kan jo ta en senere buss, jeg må bare ta meg en svipptur innom Oslo), mens det altså går to til tre busser hver vei mellom Sarpsborg og Fredrikstad hver jævla halvtime.

Vel, irritert som jeg er har jeg nokså kort lunte. Denne ble testet til det ytterste da folk begynte å skrike på bussterminalen, sånn fjortis OMG-give-me-attention-skriking. Jeg hadde mest lyst til å kaste harde objekter på de, men ble raskt distrahert. Jeg oppdaget at de helt nye støvlettene mine var ødelagt, og når foten min sovnet og begynte å prikke noe enormt trodde jeg at jeg ikke kunne på lykkeligere, men jo da.


Tilbake på bussen igjen. Jeg er bilsyk, irritert og sulten siden jeg glemte middagen min (boller) på kontoret, og inn kommer tre barn fra Rakkestad. Det var hvert fall det de sa da de bestilte billett. To av disse barna fra Rakkestad er av den kvinnelige sorten og elsker tydeligvis parfyme, og satte seg heldigvis rett foran meg. Jeg mener den kvelende føløelsen av søt, kvalmende parfyme er vikrelig herlig når du er sliten og kvalm. Det siste medlemmet av trioen bestemte seg for å dele syretrancen sin med oss andre passasjerer. Å, jeg var lykkelig. Bare synd den skitne alkisen som stinker svette, alkohol og spy ikke tok bussen i dag. Da hadde dagen min værtfullkommen.


Sky dette stedet så sant du har mulighet.

2 kommentarer:

Anne Karine sa...

Gundersen, jeg kunne ikke vært mer enig i dine refleksjoner rundt dette temaet. Jeg føler meg allikevel relativt sikker på at de fjortisjentene egentlig var fra Askim, de ville bare besøke Rakkestad. Vi har jo tross alt både Bohus OG Rudskogen, så det ville i tilfelle ikke være unaturlig. Takk for bollene forresten, snilt av deg å legge dem igjen til oss :]

Kristine sa...

Det var selvfølgelig hele min intensjon med å legge igjen bollene mine. Underbevisstheten min er meget opptatt av å fø dere fremfor meg selv :)

Selv tar jeg meg gjeren en tur innom Rudskogen. Det er ingenting som kan matche eksos og skog.