søndag 8. mars 2009

Finanskrise på godt og vondt

Finanskrisen begrenser seg for meg (og mange andre på min alder vil jeg tro) til en eller annen low budget-side i Costume, og som et yndet tema blant lærere ved prøver, stiler og foredrag. Allikevel mener jeg at det vil være lurt å øve seg på å spare litt. For selv om jeg hittil har syntes at finanskrisen har vært super (På grunn av den litt forsinkede julegaven fra Kristin og kompani får alle videregående skoler i Østfold nye vinduer, fikset tak og reperasjon av luftanlegg, og penger regner stort sett overalt), kan det hende at plutselig en dag våkner Jens opp og tenker at i dag er det leke USA-dag og dere borgere får faen i meg klare dere selv. Med dette i bakhodet deler jeg dermed min sparefilosofi og noen enkle sparetips i beste Trygve Hegnar-stil.

For å finne roten i problemet må man slå fast at tid er penger. Så ved å kutte ned tidsforbruket vil man spare masse penger. Multitasking er derfor ditt viktigste middel, og selv kombinerer jeg gjerne følgende:

  • Føne håret og tørke negler
  • Lese blad og trene på stepmaskin
  • Dusje og pusse tenner
  • Spille Sims og se på lekser
  • Høre på musikk og se på TV
  • Sove og slappe av
  • Blogge og se på langrenn

Følg dette og du vil aldri måtte spise potetvafler og sylte alt du eier.

5 kommentarer:

Anonym sa...

takk!! utrolig fint kompliment :)

Anne Karine sa...

Jeg liker "se på lekser". Du får ikke lov til å pusse tennene i dusjen når vi skal dele hotellrom. Forresten glemte du "kjøre buss Sarpsborg-Mysen og lage brekningslyder".

Kristine sa...

Jeg valgte å skrive seg, siden jeg da på ingen måte skriver at jeg gjør de.

På Elevtinget er det jo uansett skolen som betaler så da skal jeg drøye alt så mye jeg kan.

Anonym sa...

Herregud, du er genial!

Jeg tar det som et stort kompliment når AK sier at vi representerer det samme i livet hennes.

Kristine sa...

Du er søt Linn Helene. Det er på en måte det som skiller oss mest ;)