onsdag 4. februar 2009

Flink pige

Jeg skulle ønske jeg var flinkere. Flinkere til gjøre lekser, flinkere til å trene, flinkere til å spise sunt, flinkere til å være sosial, flinkere til å være hyggelig, flinkere rett og slett. Jeg vil være flink. Tiltross frykten for å gjøre bloggen min til et furubord fra IKEA velger jeg å vinkle dette på Erlend Loe vis.

Jeg er flink til:
Å sove
å matche
Å se på MTV-programmer
Å finne unnskyldninger for å handle
Å være ironsik
Å gå med høye sko

Det er kanskje tidenes mest ynkelige Jeg er flink til-liste.

Jeg kjenner to av verdens flinkeste jenter. De går i klassen min, og de har kontroll på hvert eneste ark vi har fått utdelt siden 1. klasse (VGS, vel og merke). Disse jentene har gått til innkjøp av en bitteliten hullmaskin. Så liten at de får plass til den i penalet, slik at de har den klar til å hulle hvert ark, slik at det kan føres rett inn i permen (ved riktig skilleark selvfølgelig). Disse jentene forsover seg ikke, glemmer ingen bøker, legger ikke fra seg minnepinner, nøkler og jakker. Disse jentene er så flinke. Ikke nok med at de har steinkontroll på papirmassen skolen oversvømmer oss med. De produserer en hel del papir også. En, noen ganger to uker i forkant av en prøve begynner notatskrivingen. Du ser sikkert for deg to skolelys med kneppede cardiganer, foldeskjørt og regulering, men neida. Mellom notatskrivingen dytter de inn litt spinning, bodypump og joggeturer, med noen avkoblende fyllefester og jenteturer. Nevnte jeg at de er hysterisk morsomme og kreative? Det er mennesker som de som får mennesker som meg (og Ari) til å se teite ut med de lange ordene våre.

Jeg vil ikke snakke svorsk på Skavlan og beskrive fødsler som det å skyte en bjørn. Jeg vil bli en flink pige!

3 kommentarer:

wuunderbaum sa...

haha, killerinnlegg. frustrerende situasjon, vel å merke.

Anne Karine sa...

I tillegg er du relativt flink til å komme opp med gode sitater. Men steinkontroll? Er det sånn kontroll man får hvis man lemper kampstein heime på garden i Møre og Romsdal?

Anonym sa...

haha, du skriver hvertfall jævlig bra!